Wij, Greenheat verkopen deugdelijke, goede kwaliteit verbruiksartikelen. Wij verkopen er veel van. Desondanks hanteren wij een 14 dagen zichttermijn voor u, waarbinnen u de mogelijkheid heeft om een artikel vóór gebruik te bekijken of het aan uw eisen voldoet en, zo niet, uw pakket(ten) direct weer aan ons sorteercentrum terug te zenden.

Er zijn wel enkele voorwaarden, want u zult begrijpen, dat u niet zomaar alle artikelen kosteloos kunt terugsturen.  In de branche van online webshops is veel discussie ontstaan over het gemak waarmee klanten hun bestellingen retour sturen. De verwerking en afhandeling kost namelijk veel tijd en geld. Bovendien zijn die retour stromen uit hoofde van duurzaamheid een extra belasting voor het milieu. De algehele trend van online webshops is nu dat klanten zelf de kosten van een retourzending gaan betalen. Wij volgen deze lijn met ingang van 2023, met een uitzondering daargelaten.

Reden voor Retourneren

Retourneren kan voor u de volgende 4 Reden hebben:

U heeft abusievelijk een verkeerd product geleverd gekregen dat niet overeenkomt met uw bestelling. U wilt graag het juiste product ontvangen, zoals u had besteld. Onze excuses hiervoor, en willen het graag zo snel mogelijk herstellen. Het geleverde pakket met verkeerde inhoud moet naar ons teruggestuurd worden. Hiervoor gelden de volgende aandachtspunten.

a./  u ontvangt het aankoopbedrag niet terug,
b./  het retourneren kost u uiteindelijk niets;  U levert dan het pakket af bij t dicht bij zijnde PostNL-Afhaalpunt ;
het pakket s.v.p. met onderstaande adressering voorzien voor een snelle afhandeling
c./  verzendkosten voor het retourneren worden door ons op uw IBAN-rekening nummer betaald + de verzendkosten voor het opnieuw toezenden van het juiste product kost u niets.

Hoe deze afhandeling werkt? Volg de onderstaande instructies Stappenplan Retourneren ;

Is het juiste product (tijdelijk) niet op voorraad? Dan sturen wij het product zodra deze bij ons op voorraad is.

U heeft abusievelijk een verkeerd product besteld en wilt graag een ander product ontvangen. Hiervoor gelden de volgende aandachtspunten.

Het geleverde pakket met verkeerde inhoud moet naar ons teruggestuurd worden. Zodra het pakket in het sorteercentrum is ontvangen en verwerkt, zal het aankoopbedrag binnen 3 tot uiterlijk 5 werkdagen op uw IBAN-rekening nummer worden teruggestort.

a./  u ontvangt het aankoopbedrag terug;
b./  verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening en risico;
U levert dan het pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL-Afhaalpunt ; het pakket s.v.p. met onderstaande adressering voorzien voor een snelle afhandeling
c./  na ontvangst bij ons krijgt u uw aankoopbedrag teruggestort en als u wilt dan bestelt u het gewenste product alsnog in onze webshop.

Hoe deze afhandeling werkt? Volg de onderstaande instructies Stappenplan Retourneren ;

Is het andere product (tijdelijk) niet op voorraad? Dan sturen wij het product zodra deze bij ons op voorraad is.

Het door u bestelde product dat in de transportverpakking is geleverd, is zodanig beschadigd dat u het niet meer kunt gebruiken en u wilt hetzelfde product omruilen en opnieuw bezorgd hebben. Hiervoor gelden de volgende aandachtspunten.

a./  U ontvangt het aankoopbedrag niet terug,
b./  retourneren kost u uiteindelijk niets;  U levert dan het pakket af bij het dicht bij zijnde PostNL-Afhaalpunt ;
het pakket s.v.p. met onderstaande adressering voorzien voor een snelle afhandeling
c./  verzendkosten voor het retourneren worden na ontvangst door ons op uw IBAN-rekening nummer betaald + het opnieuw toezenden van hetzelfde product(en) kost u niets.

Hoe deze afhandeling werkt? Volg de onderstaande instructies Stappenplan Retourneren ;

Is dit product (tijdelijk) niet meer op voorraad? Dan sturen wij het product zodra deze bij ons op voorraad is.

U heeft vandaag besteld, maar u wilt bij nader inzien het product niet en was te laat om het nog dezelfde dag per e-mail of telefonisch te annuleren. U wilt graag uw geld terug. Dit betekent, dat de kans heel groot is dat de bestelling al in de uitlevering zit bij PostNL en al onderweg is naar u, of inmiddels al bij u is bezorgd. Hiervoor gelden de volgende aandachtspunten.

Stel : De bestelling is al naar uw bezorgadres onderweg. Wat kunt u in zo’n geval doen? Er zijn 2 mogelijkheden:

Of u weigert ‘actief’ het pakket bij de 1e aanbiedpoging van de PostNL bezorger en het pakket gaat retour via deze postbezorger.

Of u neemt het pakket in ontvangst e/o heeft het pakket al in ontvangst  genomen;  Volg de onderstaande instructies Stappenplan Retourneren

a./  U ontvangt het aankoopbedrag terug,
b./  verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening en risico;
U levert dan het pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL-Afhaalpunt ; het pakket s.v.p. met onderstaande adressering voorzien voor een snelle afhandeling
c./  na ontvangst bij ons krijgt u uw aankoopbedrag teruggestort

Zodra het retour pakket in ons sorteercentrum voor ontvangst is ingeboekt, verwerkt en beoordeeld (vermelde reden en staat van het retour pakket), zullen wij z.s.m. het alles conform afhandelen.
Onder voorbehoud, dat we het pakket deugdelijk retour ontvangen hebben, storten we het aankoopbedrag binnen 3 tot uiterlijk 5 werkdagen na dag van binnenkomst in ons sorteercentrum terug op uw bankrekening .

Voorwaarden voor Retourneren

Er zijn een aantal spelregels verbonden om te kunnen retourneren

a./ Het pakket moet in de originele transportverpakking aan ons teruggestuurd worden. Indien u deze transportverpakking niet meer heeft, dan kunt u op het PostNL – postagentschap verzenddozen kopen in een passende afmeting. De kosten hiervan zijn voor u.

b./ Het product moet in de originele staat en compleet aan ons teruggestuurd worden ;
d.w.z. de originele verpakking van het product mag niet zijn geopend, is onbeschadigd en mag niet zijn verwijderd. Compleet wil bijv. zeggen, dat als u 1 omdoos met 6 stuks gekocht heeft, deze 6 stuks compleet terug komen. Als u hier twijfelt, kunt u met onze klantenservice@greenheat.nl contact opnemen.

c./ Uw retourzending moet degelijk verpakt en juist geadresseerd zijn (zie Stappenplan Retourneren. Daarmee voorkomt u, dat uw retour pakket onnodige vertraging oploopt tijdens de afhandeling bij binnenkomst in ons sorteercentrum.

Stappenplan voor Retourneren

Stappenplan Retourneren: Hoe kan ik mijn product(en) retourneren?

We zijn ons ervan bewust dat het voor u vervelend is om een product terug te sturen. U wilt tenslotte de retour afwikkeling zo snel mogelijk afgehandeld zien. We streven ernaar om uw retourzending binnen 2-3 werkdagen na binnenkomst te hebben verwerkt (m.u.v. weekend en feestdagen).

Indien de 4 bovengenoemde redenen aanleiding zijn om uw bestelling terug willen te sturen, vragen wij u vriendelijk het volgende stappenplan aan te houden! Op deze manier kunnen wij uw retour zo goed mogelijk afhandelen tot en met ontvangst in ons sorteercentrum en u per e-mail informeren omtrent de voortgang.

Wat zijn de stappen voor het retourneren van een product?

U stuurt een e-Mail naar klantenservice@greenheat.nl waarin U het volgende vermeldt:
a. Bestelnummer (bijv. Bestel #1234)
b. Één van de 4 Redenen van retour (Retour-Verkeerd, Retour-Omruil, Retour Garantie,of Retour-Geld terug)
U krijgt per e-Mail ontvangstbevestiging van ons met instructie.
Wij verzoeken u eerst om het pakket weer degelijk te sluiten met transparant plakband, en daarna het onderstaande retour adres op de bovenkant van het pakket te plakken (, hetzij op een wit papieren label 1/4 tot 1/2 A4-tje, of op een witte sticker).

Het retour adres bevat ook een vermelding van één van 4 Redenen van Retour.

De adressering ziet er dan bijvoorbeeld als volgt:

GREENHEAT / VFC B.V.
MINC – Retour-Garantie* / (*d.w.z. vermeld hier de reden van retour, bijvoorbeeld Retour-Garantie)
Postbus 160
3640 AD Mijdrecht
Nederland

Deze adressering is bedoeld om de verwerking van uw retour pakket in ons sorteercentrum zo goed en soepel mogelijk te kunnen verwerken, en vertraging in de afwikkeling voor u te voorkomen.

ATTENTIE A.U.B. :  Een pakket terugsturen naar dit adres via PostNL moet u wel zelf juist, voldoende frankeren!  Daarmee voorkomt u dat uw retourpakket of wordt geweigerd en teruggestuurd door PostNL of de extra kosten nog moet betalen.  Hier zijn de algemene tarieven van PostNL kracht voor u.

KORT nog samengevat:

1. Retour verkeerd: Ik heb een verkeerd product geleverd gekregen = het retourneren kost u uiteindelijk niets ; verzendkosten voor het retourneren met PostNL worden na ontvangst door ons op uw IBAN-rekening nummer betaald. Het juiste product krijgt u met PostNL alsnog bezorgd.

2. Retour Omruil: Vergissing, ik heb een verkeerd product besteld = verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening en risico ; na ontvangst bij ons krijgt u uw aankoopbedrag teruggestort.

3. Retour Garantie: Ik heb een beschadigd product ontvangen = retourneren kost u uiteindelijk niets ; verzendkosten voor het retourneren met PostNL worden door ons op uw IBAN-rekening nummer betaald. Eenzelfde vervangend product krijgt u met PostNL alsnog bezorgd.

4. Retour Geld Terug: 14 dagen zichttermijn = verzendkosten voor het retourneren met PostNL zijn voor uw rekening en risico ; na ontvangst bij ons krijgt u uw aankoopbedrag teruggestort.

U heeft nu het ontvangen pakket goed gesloten verpakt (bijv. met transparant plakband) en het juiste adreslabel op het pakket aangebracht. Mooi, u kunt nu door naar de laatste stap!

U levert het pakket af bij een postkantoor of PostNL-Afhaalpunt, voldoende gefrankeerd, waarna zij zorg zullen dragen voor de verdere afhandeling.

Attentie a.u.b.: Aanvullende aandachtspunten

TIP/attentie a.u.b. bij retourneren via PostNL-Afhaalpunt:
Met betrekking tot de door u betaalde porti-retourkosten op het PostNL-Afhaalpunt, vraag altijd uw kassa/verzendbon waar de barcode van uw zending op staat en bewaar deze bon goed.
De barcode begint meestal met ‘3S’ of ‘2S’ met een combinatie van cijfers en letters.
Met deze barcode kunt u zelf het pakket volgen op deze LINK (https://mijnpakket.postnl.nl/) van PostNL die op de
kassabon vermeld staat.  Vul de barcode (zonder spaties) die op uw kassabon staat in + de postcode van de ontvanger (Greenheat, ofwel 3640AD) en klik op ‘zoek’.  De informatie verschijnt dan in uw scherm.
Wilt u uw pakket met aanvullende (ander) diensten terugsturen, dan mag dat uiteraard, maar dan zijn de (extra-/meer) kosten voor u zelf !
Algemeen: Zodra het retour pakket in ons sorteercentrum voor ontvangst is ingeboekt, verwerkt en beoordeeld (vermelde reden en staat van het retour pakket), zullen wij z.s.m. het alles conform afhandelen.

Het kan zijn dat u bij de reden van retour ‘Retour-Omruil’ de verzendkosten voor het opnieuw toezenden van uw pakket moet betalen. Hier gelden de volgende porti tarieven in 2023 van PostNL:

Nederland (exclusief Waddeneilanden)
Brievenbus post : € 3,99 met PostNL (envelop of plat doosje tot 100 gram met een max. dikte van 2,9 cm) met hier 1 a 2 dagen bezorgtijd
Brievenbus pakje 100gsm – 2000gsm (2,0kg): € 3,99 per Pakket PostNL met Track & Trace.
Pakketten vanaf 2,0 tot 23kg : € 7,95 per Pakket PostNL met Track & Trace
Prijzen zijn de nu actuele porti tarieven per 20.01.2023 van PostNL; Prijswijzigingen voorbehouden

Wij leveren ook in het buitenland met de onderstaande verzendkosten. De levertijd bedraagt tussen de 3 – 7 kalenderdagen.

Internationaal (binnen de EU) , zoals bijv. België
Brievenbus post : € 3,99 met PostNL (envelop of plat doosje tot 100 gram met een max. dikte van 2,9 cm)
Brievenbus pakje 100gsm – 2000gsm (2,0kg): € 4,99 per PostNL met Track & Trace
Pakketten vanaf 2,0 tot 23kg : € 9,50 per Pakket PostNL met Track & Trace
Prijzen zijn de nu actuele porti tarieven per 20.01.2023 van PostNL; Verzending <afhankelijk van de bestemming> per PostNL, DHL Select Vracht of GLS ; Prijswijzigingen voorbehouden

Internationaal (buiten de EU) , welke waarde het ook betreft gaat op aanvraag ; stuur uw mail naar onze klantenservice@greenheat.nl , opdat wij u een aanbieding kunnen doen voor deze internationale pakketverzending.

TOT SLOT: Weet dat wij, Greenheat, altijd willen uitgaan van het principe ‘te goeder trouw’ en streven er dan ook altijd naar om u als gewaardeerde nieuwe of bestaande klant correct en oplossingsgericht te willen helpen met de afhandeling van uw retour.  Hartelijk dank voor uw attentie!