Verzending en Bezorging

//Verzending en Bezorging
Verzending en Bezorging2018-03-07T16:11:11+00:00

Verzendkosten en bezorgkeuze algemeen

‘Voor niets gaat de zon op’. Wij, Greenheat, zien dat vele webshops zgn. ‘gratis’ bezorgen!?
WOW!, gratis, dat wil ik graag horen…, maar de suggestie wordt gewekt dat verzenden niets zou kosten?

Verzenden en bezorgen kost voor ELKE webshop gewoon geld, en gratis is het dus nooit!
Het is alleen zo, dat bij het kopen van duurder producten, zoals mobiele telefoons, lab tops , elektrisch huishoudelijke apparaten, e.d., de ‘gratis’ verzendkosten makkelijk in de prijs zijn te verrekenen en het u als ‘gratis thuisbezorgd’ voor te spiegelen.

Natuurlijk, objectief gezien bespaart u tijd en kosten als u thuis of mobiel bestelt en uw bestelling laat bezorgen ;
Als u voor de aanschaf van onze producten nu naar een winkellocatie zou moet rijden, kost dat vervoer heen en terug ook geld, zoals de brandstofkosten, autokosten, en …niet direct in geld uit te drukken het kost u tijd.

Wij, Greenheat, willen u een zo laag mogelijke prijs inclusief BTW kunnen bieden voor onze producten met het gemak & comfort deze thuis of mobiel vanaf uw eigen apparaat te kunnen bestellen wanneer het u uitkomt.
Greenheat Prijzen: al onze vernoemde prijzen zijn inclusief BTW

Op grond van onze verzendtarieven voor de verschillende pakketformaten kunnen wij al voor bestellingen binnen Nederland vanaf € 25,00 bestelwaarde kostendekkend naar u verzenden.
Kortom, bij Greenheat, spreken we vanaf € 25,00 van de ‘Prijs inclusief verzendkosten’. Dat is wel zo eerlijk, toch?

Helaas lukt dat niet voor bestellingen uit het buitenland. Daar zijn extra bezorgkosten van toepassing, maar de tarieven hebben wij op ’t scherpst mogelijk ingezet door een deel van die kosten zelf te absorberen.

Verzendkosten

Wij, Greenheat, kunnen u vanaf € 25,00 kostendekkend, ofwel zonder bijkomende verzend-/bezorgkosten binnen Nederland leveren. Dit betekent dat de Prijzen dan inclusief verzendkosten zijn, wat andere webshop aanbieders dus in de regel als zgn. ‘gratis’ (?) aanmerken;

Voor bezorging in het buitenland zijn verzendkosten van toepassing (lees meer onder ‘Bestelling onder € 25,00’) onder Internationaal (binnen de EU).

Voor bestellingen binnen Nederland onder € 25,00 brengen wij u de bijkomende verzend- / bezorgkosten extra in rekening tegen de volgende porti tarieven. Deze gelden per bestelling, ongeacht het aantal artikelen dat binnen elk van de onderstaande gewicht categorieën valt:

Nederland (exclusief Waddeneilanden)
Brievenbus post : € 2,75 met PostNL (envelop of plat doosje tot 100 gram met een max. dikte van 3,2 cm) met hier 1 a 2 dagen bezorgtijd
Brievenbus pakje 100gsm – 1500gsm (1,5kg): € 2,95 per PostNL met Track & Trace.
Pakketten vanaf 1,5 tot 15kg : € 6,95 met Track & Trace
Pakketten vanaf 15 tot 30kg : € 7,95 met Track & Trace
Prijzen zijn de nu actuele porti tarieven ; Prijswijzigingen voorbehouden

Wij leveren ook in het buitenland met de onderstaande verzendkosten. De levertijd bedraagt tussen de 3 – 7 kalenderdagen.

Internationaal (binnen de EU) , zoals bijv. België
Brievenbus post : € 3,75 met PostNL (envelop of plat doosje tot 100 gram met een max. dikte van 3,2 cm)
Brievenbus pakje 100gsm – 1500gsm (1,5kg): € 3,95 per PostNL met Track & Trace
Pakketten vanaf 1,5 tot 15kg : € 7,95 met Track & Trace
Pakketten vanaf 15 tot 30kg : € 8,95 met Track& Trace
Prijzen zijn de nu actuele porti tarieven ; Verzending <afhankelijk van de bestemming> per PostNL, DHL Select Vracht of GLS ; Prijswijzigingen voorbehouden

Internationaal (buiten de EU) , welke waarde het ook betreft gaat op aanvraag ; stuur uw mail naar onze klantenservice@greenheat.nl , opdat wij u een aanbieding kunnen doen voor deze internationale pakketverzending

Bezorgen

Bij Greenheat heeft u verschillende keuzemogelijkheden voor de Bezorging van uw bestelling.

Kies hieronder de bezorgmethode waar U meer informatie over wilt.

Uw bestelling wordt gelukkig niet afgeleverd met een Postduif, of Postkoets, maar gewoon de volgende dag door de ervaren bezorgdienst van PostNL, met uitzondering van grote en/of zware pakketten boven de 30 kilo, pallets én de Waddeneilanden.

Standaard bezorging binnen Nederland door PostNL is ingedeeld naar het gewicht (en de afmeting) van uw ‘pakket’. Wij maken onderscheid tussen Brievenbuspost en Pakketten.

Brievenbuspost tot 100 gsm , Brievenbuspakketten van 100 gsm tot 1,5 kg & Pakketten van 1,5 kg tot 30 kg worden in Nederland allen door PostNL bezorgd.

Bezorging is van dinsdag t/m zaterdag (Attentie: PostNL bezorgt niet meer op de maandag):

1. Brievenbuspost zijn poststukken tot 3,2 cm dik met maximaal L. 38 x B. 26,4 cm, met gewicht tot 100 gsm / 0,1 Kg

2. Brievenbuspakket zijn poststukken tot 3,2 cm dik met maximaal L. 38 x B. 26,4 cm, met gewicht vanaf 100 gsm / 0,1 Kg tot 1500 gsm / 1,5 Kg

3. Pakketten 1,5 tot 30 Kg = Afmeting maximaal 100 x 70 x 58cm (tekenen voor ontvangst)

Pakket bezorging – Levering van uw online bestelling door PostNL gaat als volgt: 

Als u in onze webshop online vóór 22.00 uur heeft besteld, dan worden uw bestelling diezelfde dag nog in ons sorteercentrum gereed gemaakt en door PostNL afgehaald. Als alles conform bij PostNL verloopt vind de volgende dag de bezorging van uw bestelling plaats, inclusief zaterdag. Let op, PostNL bezorgt niet meer op maandag, dus indien u op zaterdag of zondag bestelt zal PostNL uw bestelling op dinsdag bezorgen.

Speciaal-/Pallet zendingen gaan als volgt:

Pallet bezorging : Voor levering van onze praktische ruimtebesparende klein-formaat Pallets gelden een levertijd van 3 werkdagen en worden tussen maandag en vrijdag netjes bij u thuis bezorgd (niet per PostNL).

Vervoer word verzorgd door een professioneel transportbedrijf (per vrachtwagen) gedurende werkdagen & u moet tekenen voor ontvangst.

Levertijd: volgens het A-B-C principe d.w.z. dag 1 voor 14.00 uur besteld en betaald (=1e werkdag) = dag 2, de volgende werkdag gereed maken & verladen = dag 3, de dag erna thuis bezorgd.  In het weekend kan NIET worden bezorgd.

DAG 3 Levering :  Hiervoor is geen volgsysteem.  Transportbedrijven moeten met een zo vol mogelijk beladen vrachtwagen een zo efficiënt mogelijke route plannen, waarbij meerdere aflever locaties worden aangedaan.  Het laden van pallets is afgestemd op de te rijden route.

Er is geen vast tijdstip voor levering aan te geven voor het door u opgegeven afleveradres.
Wij vragen u dan ook vriendelijk om te zorgen, dat op de bezorgdatum op het door u ingevulde afleveradres iemand aanwezig is om uw bestelling in ontvangst te nemen.

Hoe verloopt de standaard bezorging van uw bestelling door PostNL?

Pakket zendingen : Nadat u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u automatisch per e-mail onze Orderbevestiging (met Bestelling-Nr. en Besteloverzicht) en starten we in ons sorteercentrum de verzending procedure dezelfde dag nog in de late avonduren. Vanaf 00.00 uur is uw bestelling verzend gereed, wordt door PostNL afgehaald en is onderweg naar u.

Attentie: Heeft u een G-Mail adres gebruikt bij het plaatsen van uw bestelling, dan kan het voorkomen, dat ons verzendbericht in uw spam map terecht komt.

1./ Zodra de bestelling door PostNL bij ons is afgehaald sturen wij u per e-mail een ‘Verzendbevestiging‘ met het Greenheat Bestelling-Nr..  Hierin staat een Track & Trace LINK aangegeven en de pakket nummer(s) die tot de bestelling behoren (alternatief via andere LINK).  Pakket volgen: Door op deze link te klikken kunt u uw zending volgen via het systeem van PostNL zodra uw pakket nummers zijn ingegeven. U ziet dan wanneer u uw bestelling op het bezorgadres kunt verwachten.

2./ Bezorging: Voor alles wat door de brievenbus past hoeft u niet thuis te zijn, maar voor pakketten wel.

Wat als de bezorger u NIET thuis aantreft? 
1e poging : Als u niet thuis bent, dan probeert PostNL de bestelling af te leveren bij uw directe buren.  Zijn de buren ook afwezig en lukt dit niet?

Dan laat de bezorger een bericht voor u achter in de bus. Hierop vindt u een – niet-thuis-code – waarmee u dezelfde dag ONLINE tot 22.00 uur aan kan geven waar u uw pakket bij de tweede keer wilt laten bezorgen.

Heeft u de bezorging van te voren niet gewijzigd? Als u het bezorgadres niet gewijzigd heeft, zal PostNL nog een keer op hetzelfde adres een bezorgpoging doen.

2e poging : Lukt het PostNL voor de 2e keer niet om uw pakket af te leveren? Dan zal PostNL uw bestelling bij een Postkantoor in de buurt afleveren en kunt u de zending zelf vanaf de volgende werkdag daar afhalen. Het adres staat op het bericht dat de bezorger voor u heeft achtergelaten. U heeft tot uiterlijk 3 weken de tijd om uw pakket op te halen. U krijgt gedurende deze 3 weken géén herinneringen per e-mail! We verzoeken u dan ook zelf een voor u passende afhaaldatum binnen deze 3 weken in te plannen. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen wanneer u het pakket ophaalt.

U kunt uw bestelling ook door een andere persoon laten afhalen. Deze persoon zal ook zijn eigen identiteitsbewijs moeten kunnen laten zien, en aan hem/haar overhandigd als deze gegevens zijn genoteerd.

Als uw bestelling niet bij opgegeven Postkantoor Afhaalpunt is aangekomen, kunt u contact met onze klantenservice opnemen.

Pakketten die bij ons na de 3 weken in het sorteercentrum weer retour komen, kunnen u opnieuw bezorgd worden, maar er worden dan wel de verzendkosten in rekening gebracht
Attentie: Wij zijn helaas genoodzaakt verzend- en administratiekosten in rekening te brengen, in het geval dat uw pakket , of pallet niet kon worden afgeleverd vanwege een adresfout !

PS: U kunt hier, bij het Postkantoor ook pakketten retourneren. Dit kan alleen via PostNL
Zie voor t dicht bij zijnde PostNL adres PostNL.
Bekijk hier, hoe U kunt pakketten kunt Retourneren

Ondanks dat we pakketten in de regel niet met DHL laten bezorgen; Hoe verloopt de standaard bezorging van uw bestelling door DHL Select Vracht?

Pakket zendingen : Nadat u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u automatisch per e-mail onze Orderbevestiging.   Op dat moment dat uw bestelling met DHL Select Vracht is verzonden, ontvangt u per e-mail een extra verzendbericht waarop ook een VERZENDCODE is vermeld tezamen met een LINK.
Pakket volgen: Door op deze link te klikken kunt u uw zending via het systeem van DHL Zoeken & Zien – Track & Trace.

Op deze link kunt u in twee cellen uw VERZENDCODE + uw POSTCODE ingeven. Dan kunt u zien wanneer u uw bestelling op het bezorgadres kunt verwachten.
Bij een tikfout in deze twee cellen geeft het systeem van DHL-Select Vracht aan, dat uw zending onbekend is. Controleer of u de twee cellen foutloos hebt ingevuld.

Attentie: Heeft u een G-Mail adres gebruikt bij het plaatsen van uw bestelling, dan kan het voorkomen, dat ons verzendbericht in uw spam map terecht komt.

Wat als de bezorger u NIET thuis aantreft? Totaal zijn er 3 bezorgpogingen:
Als u niet thuis bent voor de 1e bezorgpoging ,  ontvangt u die dag een bezorgkaartje* in uw brievenbus, waarop u leest dat de bezorger niemand thuis heeft aangetroffen en één dag later de 2e bezorging zal gaan doen.

* op dit bezorgkaartje leest u OOK een website adres + unieke inlogcode.

Wij bieden u hiermee op dezelfde dag van de 1e bezorging nog online een keuze uit 3 mogelijkheden:
of uitstellen van de 2e bezorging de dag erna (een eigen geschikte dag-keuze van bezorging kunt u online ingeven),
of een ander afleveradres opgeven met dezelfde postcode als van uw 1e bezorging! (bijv. uw buren, bekenden in de buurt, enz.),
of naar een DHL-ServicePoint (Afhaalpunt) bij u t dicht in de buurt ingeven, opdat u uw bestelling aldaar tot 3 weken later kunt afhalen. Er zijn er al ruim 1.000 in Nederland.
Zie voor t dicht bij zijnde DHL-ServicePoint afhaaladres: DHL-ServicePoint.

PS: U kunt hier, bij de DHL-Service Points, géén pakketten retourneren. Dit kan alleen via PostNL
Zie voor t dicht bij zijnde PostNL adres PostNL.
Bekijk hier, hoe U kunt pakketten kunt Retourneren

Als u niet in de gelegenheid was op dezelfde dag van de 1e bezorging om online één van deze 3 keuzes te regelen, dan
volgt automatisch de dag erop de 2e bezorgpoging, en tot slot de dag daarna nog een 3e laatste bezorgpoging.

Als bij de 3e poging ook niemand thuis is, wordt het pakket afgeleverd bij een DHL-ServicePoint dicht bij u in de buurt, en kunt u deze alsnog zelf vanaf de volgende werkdag afhalen. Uw bestelling moet daar wel uiterlijk binnen 3 weken afgehaald zijn. U krijgt gedurende deze 3 weken géén herinneringen per e-mail! We verzoeken u dan ook zelf een voor u passende afhaaldatum binnen deze 3 weken in te plannen.

U kunt uw bestelling ook door een andere persoon laten afhalen. Deze persoon zal zijn eigen identiteitsbewijs moeten kunnen laten zien, en aan hem/haar overhandigd als deze gegevens zijn genoteerd.

Als uw bestelling niet bij het DHL-ServicePoint Afhaalpunt is aangekomen, kunt u contact met onze klantenservice opnemen.

Pakketten die bij ons na de 3 weken in het sorteercentrum weer retour komen, kunnen u opnieuw bezorgd worden, maar er worden dan wel de verzendkosten in rekening gebracht
Attentie: Wij zijn helaas genoodzaakt verzend- en administratiekosten in rekening te brengen, in het geval dat uw pakket , of pallet niet kon worden afgeleverd vanwege een adresfout !

Deze service geldt niet voor pallet leveringen, die alleen overdag geleverd kunnen worden met gespecialiseerd vrachtwagen transport.

Internationale Zendingen (binnen de EU) kennen afwijkende bezorgafhandeling en bezorgtijden!

U zult voor bezorging van uw zending naar
de ons omringende EU landen, België, Duitsland, Noord-Frankrijk, Engeland rekening moeten houden met een levertijd van gemiddeld 3 – 4 werkdagen,
alle andere landen in de EU duurt gemiddeld 4 – 7 kalenderdagen.

Internationale Zendingen (buiten de EU) kennen afwijkende bezorgafhandeling en bezorgtijden!

Buiten de Europese Unie worden eventuele invoer- of douanerechten berekend, hierna ‘meerkosten’,  op het moment dat uw bestelling in het land van bestemming is aangekomen. U zult als klant zelf deze meerkosten moeten dragen, en die kunnen per land verschillen. De goederen moeten namelijk door de logistiek dienstverlener daar ingeklaard worden bij de douane. De douane in het betreffende land van bestemming berekend de hoogte van dit bedrag.
Wij kunnen u vooraf geen informatie geven over de exacte hoogte van deze aanvallende meerkosten. Het staat u uiteraard vrij zelf contact op moeten nemen met de douane van het betreffende land en het met hen te regelen.
Wij beschikken over een groot vervoersnetwerk binnen Europa en kunnen pallet zendingen overal bezorgen. De meerkosten zullen wij aan u door belasten.

Verzendkosten buiten de EU verschillen, en zijn afhankelijk van land van bestemming, het gewicht en de omvang van het pakket. We kunnen een prijs bij onze vervoerder opvragen voor u. Uw aanvraag kunt u dan per e-mail zenden naar klantenservice@greenheat.nl

Klantenservice (Team Greenheat – Service Desk) : heeft u (aanvullende) vragen over alles wat verzending en bezorging aangaat, neem gerust contact met ons op,  het liefst even per e-mail : klantenservice@greenheat.nl
Telefoon : 035-7676366 (vanuit buitenland +31 (0)35 7676366) , tijdens kantooruren 09.00 – 16.45 uur
Postadres: VFC / V.F. Compagnie BV, Koninginneweg 11, 1217 KP Hilversum

Wij willen in principe deelleveringen vermijden bij een bestelling van meerdere artikelen.
Extra wegtransport(en) door gesplitste zendingen heet ook een extra belasting voor het milieu.
Daarom en als één (of enkele) van de door u bestelde producten tijdelijk niet op voorraad is, maar wel binnen ca. 10 -12 werkdagen bij ons te verwachten is, wachten wij op binnenkomst van dit (of deze) ontbrekende product(en) en wordt dan tezamen in één levering naar u verzonden.

Mocht u niet op dit (of deze) ontbrekende product(en) willen wachten, en de voorradige producten direct geleverd hebben, dan betaalt u de porti kosten voor deze nalevering. Voor de porti tarieven zie bovenstaande tekst over Greenheat Verzendkosten.

Voor producten die langer op zich laten wachten dan deze 10 – 12 werkdagen worden als deellevering nagestuurd zodra onze voorraad weer is aangevuld

Bij Greenheat realiseren wij ons dat ‘groen’ niet stopt met het product. Wij, Greenheat, nemen de verzending van haar producten en de impact die we hebben op het milieu serieus.

Zo willen wij het liefst zoveel mogelijk deelleveringen met behorende transportritten (en diens CO2 uitstoot) vermijden. We streven er ook naar om de (transport-) verpakkingen in gerecycled e/o ander duurzaam verpakkingsmateriaal door onze leveranciers te laten leveren. Niet-groene verpakkingsmaterialen zoals polystyreen zullen we waar mogelijk willen vermijden, en mocht er in een van uw bestelde pakketten toch dergelijk verpakkingsmateriaal aangewend zijn, dan onze oprechte excuses. Daarnaast zijn er producten ,die u als set-verpakking koopt, bijv. verpakt in een plastic folie. Dergelijk verpakking is er in diverse plastic materialen. We kijken naar het materiaal zelf, als ook streven we ernaar om het gewicht in gram (ofwel de dikte van het materiaal) zo laag mogelijk te houden. Hoe dunner / lichter het plastic, des te minder materiaal is aangewend, hetgeen de impact op plastic recycling en milieu vermindert.

Op alle nationale feestdagen zijn wij gesloten. Bestellingen worden de eerstvolgende werkdag verzonden.